باب علم

دروازه ای به سوی دانش و بینش ایرانی-اسلامی

باب علم

دروازه ای به سوی دانش و بینش ایرانی-اسلامی

باب علم
طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در سال های اخیر با فراگیر شدن پوشش اینترنت در گستره پهناور کشور عزیزمان، استفاده از فضای مجازی، پیام رسان های مختلف و تارنما(سایت)های گوناگون در بین اقشار جامعه، علل خصوص قشر دانش آموز و دانشجو برای یافتن پاسخ سوالات خود و دسترسی به اطلاعات روز بسیار افزایش یافته است.

اما از سوی دیگر امواج سهمگین مطالب غیر علمی و نادرست و ساختگی در هر موضوعی با اهداف مختلف روانه این فضا شد.

بررسی علل و چرایی این اتفاق در این سخن نمی گنجد اما شاید در آینده در قالب یک مطلب مفصل آن را در همین تارنما(سایت) بررسی کردیم.

با توجه به این شرایط و تجربیات قبلی حقیر، در راه اندازی تارنما(سایت) های شخصی ، وبلاگ نویسی، اتاق های گفتگو مجازی و استفاده از پیام رسان های قدیمی و اولیه تا به امروز برای ارتباط با دوستان ، اساتید و فرزندان علمی خودم، مرا بر آن داشت تا دست به خلق این تارنمای جدید با اهداف ذیل بزنم.

خلاصه ای از اهداف باب علم:

1-ارائه مطالب درسی مناسب پایه متوسطه اول مطابق با کتاب های درسی ایران مخصوصاً در درس علوم تجربی

2-ارائه محتوی علمی خارج از کتب درسی ایران مطابق با رده سنی دانش آموزان متوسطه اول و دوم

3-ارائه فیلم، عکس و محتوی مطابق بر آزمایش های کتاب های درسی متوسطه اول و دوم

4-ارائه آزمایش های جذاب و غیر درسی مطابق با رده سنی دانش آموزان متوسطه اول و دوم

5-ارائه محتوی درست ، علمی ، حقیقت محور(بدور از دروغ های فضای مجازی) جهت مقابله با شایعه پراکنی ها و دروغ های فراوان فضای مجازی که یعنی رسالت باب-علم ایجاد یک پایگاه امن و مطمئن برای دریافت مطالب علمی است.

6-افزایش سطح آگاهی های علمی و جهان بینی اسلامی-ایرانی، فارسی زبانان دنیا در حد توان این حقیر.

 

برای این منظور با انتخاب نامی پسندیده برای این تارنما(سایت) و کانالهای مجازی وابسته به آن که از لقب مولیمان علی ابن ابی طالب(علیه سلام) با توجه به حدیث معتبر از پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی(صل الله علیه و آله وسلم) که فرمودند: أنا مدینة العلم و علی بابها فمن اراد العلم فلیأت الباب من شهر دانش‌ام و علی دروازه آن است؛ هر کس دانش می‌جوید، باید از آن دروازه وارد شود، گرفته شد، آغاز پرواز خود را متبرک کردیم.

 

در طراحی نمایه(لوگوی) باب-علم سعی کردیم این نمایه در ذهن مخاطب جلوه ای آشنا با نگاره های معماری اسلامی و همچنین نمادی آشنا که علم روز را در آن تداعی کند و حتی نیم نگاهی به جهان شمول بودن هدفمان داشته باشیم.

 

 

از پیام رسان های ایرانی و وطنی برای ارتباط بهتر و بیشتر به صورت یکپارچه با این تارنما (سایت) بهره گرفته ایم تا به ایرانی بودن و ایرانی ماندن مان تاکید کرده باشیم.

باب علم در پیام رسان ایتا  باب علم در پیام رسان بله  باب علم در پیام رسان گپ  باب علم در پیام رسان سروش  باب علم در پیام رسان روبیکا

امید است اساتید بزرگوار، دوستان و همکاران و دانش آموزان عزیز دست ما را در رسیدن به هدف بزرگمان گرفته و یاری مان کنند.

 

محمد مهدی ابراهیمیان

دبیرعلوم تجربی شهرستان شاهرود

محمد مهدی ابراهیمیان